2014-11-26

Glad idag...

...är glad överlag är jag. Eftersom jag varit extremt trött på sistone är det lätthänt att jag blir negativ och knarrig. Sådana dagar brukar jag sätta sig ner, andas, och tänka på hur bra jag har det.


 Jag har ett jobb jag trivs med
 Jag har ett hem
 Jag har min man, min styvdotter, min familj
Jag har mina älskade vänner och fina arbetskamrater
Jag får mat varje dag
Jag får sova när jag är trött
Jag behöver inte frysa
Jag är inte rik på pengar, men jag klarar mig
Träningen flyter på
Jag har ork att vara kreativ
Jag har ork att var glad
Jag får vara ledsen när jag vill
Och när jag skrattar, finns det alltid någon som skrattar med mig
Och till kvällen, när jag vill sova, får jag krypa upp i en varm famn.

Jag har det bra.
Kom ihåg att andas, alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar