2011-11-11

totalt...



..FRUSTRERAD blir jag på folk som tror de ska få gamla antikviteter för assit, och tror att de kan lura en.
Hade idag besök av någon som skulle köpa min "vedahello". De stod länge och ojade över hur mycket arbete det är att laga upp den och att de inte betalar det pris jag krävde bara för att hamna att arbeta med spisen. Nu är det ju så, att sådana spisar som jag har till salu inte finns så lätt att fås mera, och priset jag krävde är under det som folk vanligen tar för en sådan spis. Inte kan man väl komma och tro att en typ 100 år gammal spis ska vara som splitterny, och att man inte behöver putsa upp den och eventuellt kanske byta ut några delar? Hellre har jag den då här hemma och rosta, än att ge bort den gratis åt någon som egentligen vet dess riktiga värde men är för snåla för att betala för den.
Jag har märkt, att många som rustar upp gamla hus och vill inreda med gammaldagsstil, är alltid först på plats när det gäller försäljning av gamla prylar, och på något vis lyckas de få med sig hem dyrbara saker för lite pengar. Men inte hos mej inte. Hah! Mig lurar man inte så lätt.

1 kommentar: