2012-04-06

Påsk..

...åtminstone början av vår påskhelg har varit allt annat än stillsam. Började morgonen med min klassiska frukost - gröt, soppa, grynost och mjölk. Sen vi har kommit in i denhär perioden av vår träning gör jag inget annat än äter nuförtiden, men inget jag äter är egentligen gott. BLÄ!

Sen for jag gående till mamma och pappa på en snabbvisit. När jag var liten fick man aldrig gå ut förrän 12.00 på långfredagen, fråga mig inte varför, men så var det här i byn. När jag kom hem åt jag en tråkig lunch, virkade, slängde i mig mitt tråkiga mellanmål och så drog jag och Lari ut och fortsatte på vårt vedlider som nu stått stilla sen i november. Vi fick lagt på HELA plåttaket. Nu fattas bara några stödplankor inne i lidret, och så får jag börja slänga in min ved...ursäkta, VÅR ved.. (Jag lever i en ego-centrerad värld ibland). Sen när terrasserna är byggda och gräsmattan lagd ska vi sätta brädor i knutarna och göra dörrkarmar och dörrar, och måla lidret i samma färg som huset så blir det riktigt fint. Plåtarna vi använde till taket skulle jag prompt spara från fähuset som stod här förut, och det visade sig ju vara riktigt lönsamt. Att de dessutom räckte till EXAKT var ju som pricken på i. Det var så kul att vara ute, vi höll på till 19.oo och om vi inte höll på med vår tråkiga träningsdiet hade jag kokat kakao och brett mig en hop med semlor och varit på piknik inne i mitt lider. :)

Efter vårt byggande gick jag in, åt en tråkig middag, och for ut på vårens första länk i månskenet. Oj vad härligt det var. Åt en tråkig kvällsbit, och nu sitter man då här.

Och vad är då meningen med att jag räknat upp allt jag gjort idag som en värsta fjortis? JO, all denna tid hade jag kunna lägga ner på tisdagens tent istället...tydligen lär man sig aldrig.

Imorgon ska jag hälsa på Rogge igen. Nej, jag ska inte rista in något denna gång, utan Lari ska. Jag åker bara med för att diskutera mitt nästa verk, och sitter sen och läser på tent där.:)

1 kommentar:

  1. Äh men Nina, va ha tu nu börja på me för dietas?! ;) Ita så int du svälter flick! (int för att ja tror du svälter åv he du äter, men jaa - du fattar :))

    SvaraRadera