2013-01-20

Go'kväll...

...kära läsare.
Jag kan ju med nöje berätta att min helg var varit något av de roligaste jag haft på länge. Eller, min lördag har varit roligare än vanligt.
Först och främst trotsade jag, Tina och Jotto det hemska ovädret i lördags och begav oss iväg till Karleby för lite klättring. Hittills har vi bara klättrat i Bennäs, så det var ju roligt med lite omväxling fast man var helt usel på att klättra eftersom vi inte hunnit vara på länge. Att vi dessutom nästan dog påväg till Kokkola gör ju oss bara ännu odödligare :)

Tina säkrar
Jotto värmer upp
Hej och hå
Dethär är ända bilden ni får se på mig i action eftersom jag märkte när jag tittade på bilderna att mitt arsle har växt några hektar, och det hjälper ju inte att man har spända byxor och en sele som trycker ut allt fläsk. Om jag någonsin blir gravid, kommer jag att vara en av dom som bara röven växer på,  inte magen. Detta har jag konstaterat..kanske orsaken till min nuvarande rövtillväxt kan bero på att jag vräkt i mig ½  konfektask/dag ända sen jul?? Hmm...
Oftast ser vår Jotto gladare ut än såhär :)
Peace
Vi ser jätteproffsiga ut, men det är nog bara Jotto som är det. :)
I Love this picture
...och denna oxå...



Sen när vi kom hem från Karleby fick jag och gubben i all hast skotta den snö som vräkt ner, och sen begav vi oss iväg till stan var vi hade middagsdate kl.19 på O'Learys med Johanna och Tomppi. Var middagsdate drog sig ut till kl. 02.00, varvid vi fortsatte med vår date hos oss med "pyjamasparty". På yngre dar kunde man ha kallat det för efterfest, men i vår ålder konstaterar man att det är bäst att koka makaroner och maletkött den tiden (istället för grillmat) och sen sakta bege sig till sängs :)

Imorgon är också den första dagen på resten av mitt liv, för nu hugger vi nya tag igen och börjar med vår träningsdiet som sitter i 10-14 veckor, beroende på ifall jag måste äta med patienterna på min praktik eller om jag kan ha med egen mat. Så ni får följa med detta, om ni är intresserade, och ifall jag orkar hålla på så länge. Efter ett tag blir man trött på grynost och kvarg, men håller man på tillräckligt länge blir det en livsstil och musklerna kommer fram igen. Så bye bye, my ass. Tack för att du kom, men nu får du gå. Tack också alla som medverkade i min roliga helg.

Nu blir det GOD NATT...Vasa igen imorgon, och väckning 05.45. :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar