2013-07-31

Pump it up

Idag ska jag på bodypump med Malin till studio z. Jag har inte varit på pump på åtminstone tre år, så få se hur det går. Plus att jag är lite lite snuvig ännu.

Usch vad jag väntar på min semester. Jag har aldrig väntat på något så mycket som denna semester, och det beror främst på att jag har ett tungt år bakom mig och varje cell i min kropp skriker nu efter vila.
Jag har bestämt att inte träna så mycket nu, jag behöver vila, så förra veckan tränade jag inte alls och denna vecka tränar jag bara pump-passet jag ska på idag. (jag räknar inte promenader och cykling som träning :) ) Antagligen kommer också min semester att mest bestå av cykling och jogging - när jag har semester tar jag semester från ALLT!
Vi tar nya tag sen i september :)

Så, nu för att fördriva tiden kommer jag att göra en challenge, nämligen 40 fakta om mig själv. Och jag utmanar min kompis Johanna att göra samma sak!

  1.  Jag är född en månad för tidigt, mina korta 156,5 cm beror antagligen på det
  2. Jag älskar musik, både att lyssna och sjunga. När jag är ensam hemma sätter jag alltid spotify på full volym och sjunger som en idiot och hoppas att jag inte får oväntat besök. (ps. jag kan inte sjunga, men sjunger ändå)
  3. Jag tror att många tror att jag är materialist, men det är jag inte. Jag köper bara saker jag faktiskt behöver, och om jag köper något klädesplagg funderar jag många gånger på om jag behöver det och oftast lägger jag det tillbaka i hyllan. Köper jag en telefon använder jag den i minst 10 år eller tills den går sönder. Vi äger ingen dvd-spelare hemma, inte heller någon hemma-bio. Jag hamnade nu att köpa en ny dator eftersom den jag hade haft i 8 år, som jag köpt begagnad av min bro, gick sönder.
  4. Jag är beroende av snus, träning, popcorn och mat. Om jag inte får mat på utsatt tid förvandlas jag till ett monster (det kan min arbetskompis Heini intyga efter vår Umeå resa :D )
  5. Min favorittränings-övning är nog biceps, mage och ben/rumpa. Till alla benövningar känner jag någon form av hat-kärlek. Det är så tungt att göra dem, jag HATAR dem men ändå älskar jag dem för mycket för att lämna bort dem.
  6. Jag har 5 syskon, och jag ligger väl någonstans i mitten av syskonskaran
  7. Jag har inga egna barn ännu, men jag har ett bonusbarn...och så har jag ju mina "barnbarn", nämligen mina bröders barn plus mina kompisars barn :)
  8. Jag vill ha en hund!
  9. Jag har varit tillsammans med min sambo 8 år, och ska vara minst 80 till ;p Jag är lika kär idag som för 8 år sedan, tro det eller ej
  10. Jag tycker att män utan hår på huvudet är snygga :D Muskler till på köpet är ett plus
  11. Jag har ett super-bra jobb. Det finns inte en dag som jag tänker att NÄÄÄH, jag ORKAR INTE! Fast nu vill jag nog gärna ha semester
  12. Jag blir färdig sjukskötare, om Gud så vill, 13 juni 2014
  13. Jag kan lyssna på vilken musik som helst, och det räcker med att jag hör en sång 1-2 ggr så kan jag den utantill.
  14. Jag gillar Kent och the crash, och skäms inte för att säga det. Men när någon frågar mig vilken min favoritlåt är kan jag inte välja en ur alla låtar som finns i världen
  15. Folk brukar tycka att jag är snäll och söt, men jag kan vara en riktig bitch om någon har otur. Oftast vill jag ändå alla väl
  16. Ibland drömmer jag i smyg om att vi kunde flytta ett år utomlands och jobba
  17. Jag blir lätt irriterad på folk som bara pratar om sin vikt och vad de ätit och inte får äta. Jag brukar själv ytterst sällan väga mig. På mitt jobb har vi ett motto: man ska äta så länge man kan! :)
  18. Jag älskar att resa, och när jag blir pensionär ska jag resa jorden runt, även om jag så måste sälja allt jag äger
  19. jag vet vad mina barn ska heta, det har jag vetat halva mitt liv
  20. Jag skulle aldrig gå till jobbet utan mascara
  21. Jag hatar min frisyr nu just. why did I cut my hair, WHY??
  22. Jag ska springa helmaraton under min livstid åtminstone en gång
  23. Jag har just nu ingen motivation alls att börja skolan igen, men det går antagligen över genast jag träffar mina klasskompisar! (Hej Jenny! :P)
  24. Jag har en kanin som heter Holger, och jag borde få en till som heter Helmer
  25. När skolan är över ska jag återgå till mitt målande och skrivande. Jag saknar att vara kreativ, ändå gången jag är kreativ är när vi bygger något och jag tror jag håller på att förvandlas till en man
  26. Jag håller mig som ganska smart. Jag vet ganska mycket, även sånt som man inte behöver veta. Jag går dock ändå inte och pratar om det.
  27. Jag tycker dygnet har för lite timmar. Inte för att jag är stressad eller så, men det är så mycket roligt man skulle vilja hinna
  28. Den mest omotiverade bok jag läst var en bok av Dalai Lama, och folk blev irriterad på mig när jag gick och spred ut buddhistisk visdom runtom mig många veckor efteråt
  29. Jag har många vänner, men endast ett fåtal som jag räknar som riktigt goda vänner
  30. Jag drömmer om att kunna hålla ett dator- och telefonfritt halvt år när skolan är över. Eller ens en månad. Vi är allt för beroende av dagens teknik
  31. Om jag kunde välja, eller om min plånbok kunde välja, skulle jag helst äta bara ekologiskt. Men jag strävar åtminstone till att köpa bara inhemska varor så långt det går
  32. Jag älskar grönt te, med honung i. Jag börjar alltid dagen med en kopp på jobbet
  33. Jag gillar inte att låna pengar av folk, och undviker det så långt det går
  34. Om jag fick ändra något på min kropp så skulle det nog vara min bakända. Men jag bryr mig inte så mycket i hur jag ser ut
  35. Jag älskar att träffa nya, spännande människor. Det är ju den största charmen med att resa
  36. Jag har världens bästa familj
  37. Jag har 5 tatueringar (7 om man räknar med de jag ångrat och tatuerat över), och kommer antagligen att äga ännu fler
  38. Jag skulle vilja ha tillbaka mitt långa lockiga hår
  39. Jag tycker inte om när folk ringer åt mig och försöker sälja något, och jag kan vara ganska oförskämd innan jag slänger på luren :D Om jag vill köpa något, söker jag upp det själv!
  40. Jag tyckte det var oerhört svårt att hitta på 40 fakta om mig själv, det vore lättare om folk frågade.

2 kommentarer:

  1. Känsta bra att ja veta he mesta om de rej ;) Sjölv sku ja aldä kom på 40 sak att skriv om me sjölv...huhu, finns e na ointressantarian människo liksom :) På sin höjd 10 sak, om ja rittit sku fösök :)

    SvaraRadera
  2. Coolt! Jag tänkt faktist idag tå vi fo å träna att du kan verkligen all låttextre. He kan int jag, hahha, som du märkt.
    /malin

    SvaraRadera