2013-07-09

Trött

Det har inte blivit någon träning för min del varken igår eller idag, för jag är så trött. Vet inte om det är behov av semester eller vad det är på gång, men denhär veckan har börjat mycket dåligt.
Men om jag är trött, tillåter jag mig att vila. Det är bättre så än att tvinga sig göra sånt man inte orkar.
Slutet av förra veckan gick rätt så bra träningsmässigt, fick ökat vikterna till 145 kg i benpress och fick ökat med 1 kg till på biceps, även om jag kör
långa set :)

Annars inget nytt. Fick idag konstaterat hur dyrt det är att vara kvinna. Som om det inte skulle räcka med att man måste klä sig någorlunda normalt, håret ska klippas, naglarna ska fixas (det gör dock inte jag), håret ska färgas, man ska besöka gynekologer och en gång i månaden hamnar man att köpa hem material för att klara av de besvärligaste dagarna i månaden. Vissa unnar sig olika ansiktsbehandlingar och dylikt, och jag kan inte ens fatta hur någon har råd att ständigt trampa runt på dessa salonger.
Som om det inte räcker med det så ska vi föda barn (det har dock inte jag heller gjort), leva med mensvärk för att sen leva med ägglossningsvärk för att sedan igen vänta in nästa mensvärk. Ja, inte är det lätt - inte undra på att man bara vill ligga och äta choklad ibland :)

Nåja, 109 €!!!!! för ett 7 minuters besök hos gynekolog. DET ÄR DYRT!

Men nu till positivare tankar. Imorgon sticker jag och Heini iväg med våra vänner till Kokkola. Shopping shopping :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar