2010-06-17

Sex...


...and the city. Nu är den äntligen sedd, sex and the city 2. Hmm. Vad ska man säga om filmen.


Jag hade väntat mig mer.

På nåt sätt har filmerna förstört seriens innebörd. Jag menar, serien handlar ju om 4 singeltjejer i New York city. Nu plötsligt handlar allt om barn och äktenskap. Och med hopp om att inte låta allt för pervers, vart har allt sex tagit vägen? Jag föredrog Samantha när hon attackerade alla män hon såg. Vad är det för vits att det heter SEX and the city, när filmen handlar om 2 mammor, en gift och en i klimakteriet som vill fly undan verkligheten för en stund. Varför ska alla bli så allvarliga helt plötsligt? Trots att det är livets gång och nästan alla nån gång gifter sig och skaffar barn osv, men får vi inte nog av det i verkliga livet?!


Fast filmen bjöd på mycket skratt i alla fall och snygga kläder, och än en gång fick man drömma sig bort och önska att man hade pengar att köpa allt krams. Men helt klart är serien bäst, inte filmerna.


Från en sak till en helt annan, jag fick 4 i utvecklingspsykologikursen. WohoooO!!

1 kommentar:

  1. Även om ja int ha sit dä tvåan na så e ja no nu rej berädd att halld me om att serien e bäst, man tröittnar aldä på demde avsnitte fast man ha sit den säkert 20 varv :) Stort grattis till 4:an! Du e duktig!!

    SvaraRadera