2010-10-31

Ladies and gentlemen


jag kan med stolthet berätta att NU är garaget färdigt. Idag slogs sista spiken in. Vilken lättnad. Nu är det bara huset kvar då :)


Det är konstigt, men när man bygger har man börjat titta på sånt som man aldrig skulle brytt sig om tidigare. Jag har märkt att på sista tiden tittar jag runt på folks fönsterkarmar, hur de har gjort sina - och är ytterst fascinerade av fönsterkarmarna från sent 1800-tal - tidigt 1900-tal. Vilka hantverkare folk var då, och vilken tid de måste ha lagt ner på karmarna. Skillt när man tänker att allt gjordes då för hand. Och de är betydligt vackrare än de karmar man gör idag.

En annan sak jag också börjat titta på är folks stuprännor. Har t.ex märkt att där vi bor nu har vi alldeles förfärliga rännor, rostiga och inbucklade. Men eftersom vi bor på hyra får jag med gott samvete skita i dem.


Och så dagens bekännelse : Jag har nyss ätit en hel Big Mac +måltid & en MCFeast Jr hamburgare. Ja, det är sant. Men jag var faktiskt hungrig :)

1 kommentar:

  1. wohooo, häärligt att garagi e fädi nu :) Bara resten kvar då ;)

    SvaraRadera