2011-09-06

Höst...

...innebär alltid förkylning för min del och detta gäller även i år. Var dösjuk i helgen och nu när det äntligen är på bättringsvägen har jag fått så sjuk nacke att jag knappt kan svänga på huvudet.
Vet inte om det beror på att jag sovit konstigt och legat och hostat halva natten, eller om det beror på att jag satt i 3 timmar och skriv teoretiska delen av valideringen igår. Som gick skit by the way. Vet inte vad jag hade väntat mig, men inte hade jag åtminstone väntat mig typ 20 sidor där jag skulle beskriva och förklara typ ALLT jag läst som närvårdare. Och inte bryr jag mig heller, jag har inget emot att behöva sitta på lektion och gå igenom allt en gång till, jag är ju där för att läta mig - det är bara praktiken jag vill slippa. :)

Praktiska delen som vi har imorgon är jag inte ett dugg nervös för, jag tycker jag har det mesta på klart sen tidigare även om jag inte fått utöva mina kunskaper i grundens vårder i mitt jobb, och nu har jag dessutom fräschat upp mitt minne lite genom att titta på youtube hur man tvättar en penis rätt, katetrisering, näs-mag slang osv ;D Allt e på rade!

Det är faktiskt riktigt roligt att ha börjat studera igen, får se sen hur det känns i plånboken och visst saknar jag mitt jobb och arbetskompisar mellan varven men jag är ju inte alltid 3 dagar i veckan i skolan.
Och jag vill inte heller punga ut med 90 € för en anatomibok, men ibland måste man göra uppoffringar vare sig man vill eller ej. Bye bye didriksson's jackan som jag drömt om i åratal.

2 kommentarer:

  1. Tänk he att en anatomibok gar föri Didriksons jackon.. :) Bra du har studiemotivation! :)

    SvaraRadera
  2. Nåja, även om den teoretiska delen inte gick så bra då..så kommer nog dagens praktiska del att gå bra! Lycka till! :)/Monica

    SvaraRadera