2011-10-19

taikasieni



När jag fogade golven i våras med svart (!) fogmassa så var jag så led allt putsande och led alla blödande fingrar så jag sköljde inte av golven ordentligt vilket resulterat i att jag haft stora intorkade fogmassafläckar på kaklen, skilt i duschrummet. Och jag har försökt med allt för att få bort dem, men inget hjälpte. Så kom Lari hem med en svamp - taikasieni deluxe, för 3,20 € på prisma...och allt försvann..Till och med ingrott silikon for i ett huj, jag behövde knappt gnugga. Så nu har jag kommit på att börja använda denhär magiska svampen överallt i hemmet. Måste skaffa ett helt förråd av dem :) Bara att blöta i varmt vatten, vrida ur och använda. Hur enkelt som helst.

Imorgon blir nog min kaninbur klar. Höll på än idag och hamrade och sågade. Det tar lite länge, men det är inte vilken bur som helst. Det är en jättebautamegalyxbur...anything for holger :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar