2012-06-02

Regn...

Blir allt deppad av vädret ute. Har varit inne precis hela dagen och huttrat, virkat mormors rutor och städat min garderob. Sen när har jag blivit såhär tråkig att jag sitter hemma en HEL lördag, utan att göra någonting...? Jag måste skaffa mig ett liv. Dagens höjdpunkt idag var när jag slapp ut till Sale. Ibland saknar man de lördagar, när man jämt var någonstans, och bara önskade att man skulle få sitta hemma och lyssna på Kent och virka mormors rutor. Kanske sommaren kommer någongång. Men inte idag. Den andra juni - och ute är iskallt.
Träffade på en gammal vän idag vid Sale. En vän från den tid av mitt liv då vi alla tycktes vara odödliga och evigt unga. Fick mig att fundera över, hur livet tar sin egen väg vare sig man vill eller ej. Mitt liv vände sig,tack och lov, till det bättre. Det borde man alltid komma ihåg. Låter lite halvmelankolisk idag. Såhär lät jag alltid förr, i mitt gamla liv :D När jag hade tid att fundera och reflektera och sätta mina tankar ut på papper eller canvas. Oj, det är längesen. Jag och min lillasyster kunde hålla på i evigheter. Men idag har jag åtminstone ritat på artweavern och lyssnat på Kent. I och för sig kunde jag sitta och skriva en hel bok om jag vill, nu när jag har tid, men eftersom min nacke inte klarar av längre än en halvtimme på datorn får jag också säga farväl åt den tanken. Suck. I hate getting old(er).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar