2013-01-08

Onödigt

En död kackerlacka. Hmm. Varför har jag velat komma ihåg just denna kackerlacka.
Har ni nångång tänkt på hur mycket onödiga bilder man tar egentligen sen digikameran kom till världen. Förr, när man bara hade en rulle med film, plats för 24 bilder, så var man noggrann med vad man fotade så att man säkert får med sig bara det bästa. Men nu kan man ju stå och fota samma sak ur 20 vinklar. Som exempel på onödiga bilder, här kommer ett fåtal ur min samling:
Presentpapper som jag nångång köpt till något barnkalas. Tydligen tyckte jag det var sött eftersom det bara måste fotas. Vad gör jag med bilden nu? INGET!
Jag och Lari kom på att spela yatzy med mina nyckelben en gång...Måste det fotas? Tydligen
Två ölstop...Ser gott ut, javisst. Kommer den här bilden nångång att framkallas och läggas i album...Knappast!
En klippa i form av en penis på Koh Samui i Thailand. En rolig upplevelse, javisst. Men jag har minst 20 likadana bilder sparade på datorn.
Ett mystiskt ben med myggbett. Blir något att visa för barnbarnen.
Så, här har jag 6 bilder av minst 1000 onödiga bilder som bara ligger och tar upp rum på min hårdskiva..Ändå vill man inte radera dem. Varför gör man på detta viset?
Åh, vilket I-landsdilemma alltså :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar