2013-02-03

Stressad..

..ibland blir jag så stressad över skolans system. Imorgon ska vi ut på praktik, men har inte fått någon som helst information om vilka praktikuppgifter vi ska göra under praktiken, var man kan hitta information osv...Har sökt igenom hela moodle utan att hitta ett skvatt. Det brister i informationen så att säga.

Min träningsdiet har gått lite åt stöpet annars denna vecka som varit, främst för att jag sov över i Vasa i början av veckan och ansåg det vara väldigt opraktiskt att slarva med mig lunchlådor för två dagar. Jag ville hellre äta en hamburgare och godis :D
Efter min vistelse i Vasa var jag så döslut, så enda träning jag har åstadkommit förra veckan är kickboxing.
Men imorgon ska jag skärpa till mig igen. Blir både gym och hälsosam livsstil :p
Nu när det blivit lite varmare har jag också funderat på att återuppta joggingen. Måste dock begränsa mina träningspass härefter, för ifjol hade jag allt för hårda krav och det ledde i slutändan, tillsammans med all annan stress med både bygge och skola, att jag blev helt slutkörd.

Man lär sig av sina misstag. Härefter tränar jag bara när jag känner för det, och för att det är kul. När träningen inte känns kul längre, utan blir ett måste, då vet man att man tränar för mycket. Dessutom ska man ta det på skoj. Att man blir i bättre form är bara en bonus.

Dessutom är livet så kort. Man vet aldrig när hälsan sviker, det har man ju också fått uppleva. Så när du som också gillar att träna lika mycket som jag känner att din träning stressar dig - ta det lugnt. Släng på dig yllesockorna, linda in dig i en filt och låt dig bara slappa en hel dag. Ibland måste man bara få vara.

Nu ska jag gå och lägga mig, imorgon är en ny dag med nya utmaningar på ett nytt ställe. Åh, vad jag saknar mitt jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar