2013-05-03

Hjälp!

Blev idag påmind om varför jag redan för flera år sedan slutade att titta på skräckfilmer. Det är inte enbart för att jag hatar att se när folk blir torterade eller att jag själv blir rädd, utan det är för att min fantasi skenar iväg och jag börjar inbilla mig saker och ting. Paranoid? :p

Igår var jag helt utmattad när jag kom hem från jobbet. Hade haft sjuk hals hela dan och när jag kom hem kände jag mig febrig och trött, så jag lade mig ner och tittade på min nya favoritserie Criminal Minds, och jag tittade allt som allt i 7 (!) timmar. Idag har jag varit hemma från jobbet för att jag är sjuk, och det resulterade i att genast jag vaknade fortsatte jag att titta på criminal minds. Tydligen har jag för länge löst och bevittnat mord i min hjärna, för plötsligt knackade någon på dörren i morse, och jag hoppade till..Kikade försiktigt ut genom fönstret och såg en främmande svartklädd man på trappan..Började genast i mitt huvud gå igenom den typiska mördarens profil. Ung man, över 30, svartklädd. Sjuk, svag kvinna, ensam hemma, bor ute där ingen hör henne om hon skriker. Hjälp, jag har en MÖRDARE på trappan :D

Det visade sig att de kom från herrfors för att ställa in ny mätare i elavläsningsskåpet, men innan jag kom fram till den slutsatsen hade jag redan hunnit ringa åt pappa och be honom komma och kolla läget. Ringde dock genast efteråt, när jag såg Herrforsbilen, att läget är lugnt, men ändå....endera har jag som liten blivit för bra upplärd om att inte prata med främlingar, eller så är jag smått paranoid gällande oväntat besök.
DETTA ÄR ORSAKEN VARFÖR JAG INTE SER PÅ SKRÄCKFILMER! (Criminal minds måste jag nog ändå fortsätta kolla, skitbra serie! )

1 kommentar:

  1. hahahaha :) Sku ha vari ganska typiskt te om du sku ha öppna dörrn me na tillhygg i högsta hugg ;)
    Men he e ju no allti bra att vara försikti :)

    SvaraRadera