2013-08-28

Slutet närmar sig

Jag drar nu på de sista semesterdagarna. Usch vad sorgligt. Jag kan inte förstå vart mina semesterdagar har tagit vägen. Jag tycker att jag inte har gjort någonting, ändå räcker tiden inte till....och snart är den förbi.

Vad har vi gjort då?


I morse var jag och mamma och plockade lingon, och nyss pakade jag en smarrig lingonpaj med havre. Vi har riktig lingonmani i min familj, de andra plockar hundratals liter och säljer. Själv nöjer jag mig med två ämbare, så vi har att äta i vinter.

Träningen har tagit fart igen. Nu ska här pumpas. Jag har ett nytt program som håller i 20 veckor ( 4 + 4 + 12 ), och jag är lite rädd hur jag ska hinna träna nu med skola och slutarbete och allt.
Vi har gjort färdigt bastun. Ja, jag vet att bilden är fel väg men hur jag än vänder på den blir den så här när jag laddar upp den på bloggen...så du ¨år vända på skärmen om du vill se den. Vi har också målat garaget och listat färdigt i förrådet. Nu är nästan allt klart i vårt hus, fattas bara staket på terrassen, en balkong och kantstenar - men det får bli nästa sommar.

Jag och mamma har också rensat upp alla stenrösen här på vår gård, och det resulterade förstås i att jag led av nackspärr hela dagen igår eftersom vi lyftat tunga stenar, men det gör inget. Det var helt värt det, för nu är de helt ogräsfria!

Angående min träning, så tycker ni väl att jag borde vila mitt knä ännu, men jag anser att det är i skick. Det gör inte ont och är inte svullet. Jag har både varit och cykla och jogga, men inte känt av några besvär. Dessutom får jag ABSTINENS om jag inte slipper och svettas lite.

Skolan började igår, och jag fick nästan panik när jag märkte att jag inte mindes någonting av vad vi läst föregående år. Hur ska jag kunna jobba som sjukskötare om jag inte minns någonting??? Men det kommer väl tillbaka så småningom, min hjärna har fortfarande semester.

1 kommentar:

  1. Efterlyser bilder av terassen och trädgården, tack! :) vill sii!

    SvaraRadera