2013-10-03

Vardagslyx.

Denhär dagen har varit superbra. Hela veckan har varit super.
Igår var mina arbetskamrater och jag på studiebesök till fd. spetälskehospitalet i Kronoby som för några hundra år sedan också fungerade som "dårhus". (Usch vad hemst, tänk att man någon gång faktiskt ens pratat om dårhus). Efter det styrde vi kosan mot Pedrinas och åt god, flottig mat i det bästa av sällskap.
Jag har faktiskt de underbaraste arbetskamrater man kan ha, därför är det svårt att ibland ens tänka sig att man kanske någon gång ska byta jobb i framtiden.

Idag var vi från jobbet till Merilä på vår årliga friluftsdag. Härligt höstväder med mycket sol fick vi, som toppades av varm bastu efter vår årliga promenad.

Här skiner ännu inte solen :)
 
Sen när jag kom hem slängde jag ihop en plåt med kåldolmar som jag aldrig hann äta förräns nu för jag och Jotto for och klättra.
halvan...

...och helan. Usch vilka korv-armar :D Skyller på att det är mobil-bild.
 
Usch, det är så längesen jag klättrat så jag var allt nervös och kände mig som en nybörjare..men efter några varv gick det helt okej. Nu, tre kåldolmar senare ska jag bara SLÄNGA mig ner och vila.
Fredag imorgon, det ni...och jag är dessutom ledig för en gångs skull!
 
Ha det bra, alla.
/ Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar