2014-10-21

I have a dream

Ända sen vi var till Fagerbacka i purmo förra veckan från jobbet har tanken lurat i mig. Tänk om vi skulle bygga....

...Ni som följt mig sedan begynnelsen av min blogg, eller känner mig sen tidigare, vet att där vi bor idag fanns en massa gamla hus och ett stort fähus innan vi började bygga.

Allt hade jag velat spara, särskilt det lilla röda torpet som fanns i hörnet av vår tomt. Till och med fähuset hade jag planer på att spara, och göra till en ateljé där jag kunde måla och snickra och dona.

Nåja, efter lite rivande här och där kom vi fram till att allt är i för dåligt skick och skulle kräva allt för mycket tid och pengar för att vi skulle kunna ha dem kvar. Och viktigaste i dåläget var ju att få klart vårt hem. Så allt jämnades med marken.

Så, när vi var till Purmo förra veckan fanns där ett hus som var precis som mitt röda lilla torp. Och det skar mig i hjärtat att jag inte har detdär torpet.

Så nu har jag/vi börjat fundera på att bygga upp ett likadant. Inte nu idag, men så småningom i framtiden. Ett projekt som man kunde bygga på nu som då, men som man inte behöver ha bråttom med. Ett torp med en murad spis och vedugn. Åh vad det skulle vara härligt. Jag skulle antagligen börja bo där på heltid. Ingen el, inget vatten. Bara en liten stuga att sitta och mysa i, dricka glögg om kvällarna och skriva lite.

Få se, kanske det förblir en dröm... (nä, jag tror inte det :) )

Men först har vi en balkong + fem stycken trappor att bygga samt lägga ut kantstenar och trädgårdsbelysning. Kanske sommaren 2016 ;)

En sån skönhet hade vi på gården. (bild från google)

Tänk att få elda i denhär spisen. (bild från google)


Jag vill jag vill jag vill

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar