Followers

2010-05-23

Blogga igen.

I brist på något annat att göra har jag bestämt mig för att börja blogga igen. Jag bloggade för kanske 2 år tillbaka på bloggen.fi, men efter att de alla mina inlägg mystiskt försvann lag jag ner bloggen helt i mitt raseri. Men nu är det dags igen.

Så välkomna kära läsare att följa med i min vardag. Kan inte påstå att min blogg kommer att handla om något speciellt ämne. Vissa skriver om mode, andra om inredning, och annat som folk garanterat nappar på och vill läsa. Själv kommer jag att skriva om precis vad jag vill, för det är just därför jag bloggar. För att få skriva av mig. Jag kommer att skriva om allt och inget.

Jag och min sambo ska nu börja bygga hus om 2 veckor, så antagligen kommer jag att skriva en hel del om detta. För att sedan kunna bläddra tillbaka och minnas hur och var och när. Jag är modeintresserad och 110% shoppingberoende, så antagligen dyker mina fynd också upp nu som då. Jag är intresserad av inredning men är ganska blyg av mig när det hjälper att öppna upp mitt hem för andra, helt främmande människor :)
Min största passion i livet är just nu träning. Jag lever för att svettas på gymet, och bodycombat är det jag tränar mest just nu. Sen, när all stress med husbyggande är förbi skulle jag vilja pröva på typ kickboxing eller muay thai. Thaiboxing har jag faktiskt tränat i Thailand, och det föll jag för direkt.
Jag är också intresserad av matlagning och snokar gärna runt på andras bloggar för att hitta nya spännande recept. Jag är ganska liten till min storlek med mina hela 157 cm i längd, och är inte precis stor annars heller, men tro mig - jag äter som en häst!

Resor är också min, och min sambos stora passion. Vi reser minst 1 gång om året utomlands, 2 gånger om ekonomin tillåter, och har nu de senaste 3 gångerna rest till Thailand. Nu som nästa resa planerar vi att resa runt i Asien. Det är mera en resa i min smak. Vita sandstränder och paraplydrinkar i all ära, men jag vill ha äventyr! Jag vill hinna se många länder ännu under min livstid och om man alltid reste ensam hade jag antagligen redan sett Irland, USA, Afrika, Paris, Italien osv. Men dessa ställen är fortfarande bara sånt jag drömmer om.

Annars då? Hmm. Jag har inte egentligen gjort så mycket i helgen. Tränat, röjt lite på tomten innan grävmaskinen kommer, sovit länge, och för ca en halvtimme sidan tog jag ut den möraste älgstek jag nånsin ätit ur ugnen...Mmm.

Allt av mig idag. Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar