2010-05-26

Håravfall.


Har någon annan där ute försökt ta bort sin hårförlängning själv? Jag har bara inte kunnat låta bli att peta på limklimparna, och nu ligger det hår överallt. Tjocka svarta maskar mot vitt golv. Nice. Kan inte påstå att mitt eget hår ser så fräscht ut längre. Det är tovigt och nött och fullt med limklimpar. Vet inte om man ens vågar beställa frisörtid för hon får väl dåndimpen när hon ska börja reda ut mitt hår.


Är allmänt sur och deppig. Har börjat, med rekommendationer av en arbetskollega, äta enligt min egen blodgrupp. När jag är av grupp 0 hamnar jag att bl.a lämna bort potatis, vetemjöl och griskött. Listan är lång, det är mycket jag måste lämna bort men just dedär 3 tycker jag är de svåraste. Hade ingen aning om att potatisen spelar en så stor roll i mitt liv, men nu när jag bara käkat kyckling och sallad är jag hungrig jämt! Och jag drömmer om att få käka nypotatis eller en stor flottig pizza. Aaaah!


Borde gå och lägga mig nu redan. Imorgon får jag absolut inte försova mig. Vi åker från jobbet till Ähtäri djurpark, och bussen startar redan 8.30. Vilket konstigt arbete, tänker väl ni. Vem åker väl på zoo på arbetstid. Men jag arbetar inom mentalvården, och vi åker med ca; 35 klienter på resa imorgon. Vi gör liknande resor några gånger i året. Man brukar känna sig lite trött när man kommer hem, men det är det värt. Dessa resor ger dessa personer så mycket. Och ger oss lite variation i vårt arbete.


Nästa veckas onsdag börja vi gräva på tomten och veckan därpå börjar vårt husbyggande. Ska träna som en gris nu så länge jag hinner, för vem vet när man har någon fritid sen byggandet börjat..Kanske när man flyttat in.


Beställde annars ett skitsnyggt (enligt mig) bikini idag från Nelly. Det är prickigt, precis som jag vill ha det :) shoop shoop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar