2011-03-17

Perfect day...

Vet ni dendär låten? Perfect day? Vet inte vem som sjunger originalet, tror det är Lou Reed men på 90-talet när jag var ung var den inne med en hel hop olika artister som sjöng den tillsammans, bl.a boyzone, Bono, Elton John, David Bowie, Suzanne Vega m.fl.
Nu på senare år har den kommit tillbaka med Susan Boyle - också en superbra version på ett helt annat sätt. Jag själv tycker den är den bästa.
Anyway, jag har alltid älskat den låten. Man kan lyssna till den och nynna på den både när man är glad och ledsen och på nåt konstigt sätt tänker jag mig alltid stå nånstans på Irlands gröna kullar med vinden i håret när jag hör den. Jag vet jag är knäpp, men så är det.

Jag har också många gånger i smyg fantiserat att om man vore bra på att sjunga så skulle jag själv sjunga den åt min älskling den dag vi gifter oss ( vilket är aldrig men). Låten är perfekt på alla vis:

"Just a perfect day,
Drink Sangria in the park,
And then later, when it gets dark,
We go home.
Just a perfect day,
Feed animals in the zoo
Then later, a movie, too,
And then home.

Oh it's such a perfect day,
I'm glad I spent it with you.
Oh such a perfect day,
You just keep me hanging on,
You just keep me hanging on.

Just a perfect day,
Problems all left alone,
Weekenders on our own.
It's such fun.
Just a perfect day,
You made me forget myself.
I thought I was someone else,
Someone good.

Oh it's such a perfect day,
I'm glad I spent it with you.
Oh such a perfect day,
You just keep me hanging on,
You just keep me hanging on."

Okej, och varför nämner jag just denhär låten? Jo, för att varje gång jag tycker att min dag känns bra börjar jag automatiskt nynna på den i huvudet. Det är knäppt med, jag vet. Men så är jag.
Och idag har varit en perfekt dag. Rolig dag på jobbet, härligt väder.

Min nya Ixus har anlänt.



Och jag har fått hem nya muminmuggen "sosuli".


.

Dagens träning var perfekt, fast jag antagligen imorgon är full med blåmärken och jag har ömma revben.
Nu tror ni säkert att mina dagar är perfekta endast när jag får materiella ting. Absolut inte. Jag var nöjd redan över vädret.

Jo, och så en sak till. Men det kan jag inte avslöja ännu ;)Och NEJ, jag är inte gravid :)

1 kommentar:

  1. Haha exakt likadan kamera som vi har! Samma färg å allt! Men han kosta ju närmare 300 tå vi köpt an... :P

    SvaraRadera