2011-05-03

Just så..

..eftersom Bin Ladin nu är uppe på tapeten överallt måste ju även jag lägga mig i. Blev så förbannad i morse när jag öppnade tidningen och såg bara bilder på folk som jublade. Okej, att Bin Ladin dödat oberäkneligt med människor och var en grym, brutal människa, men jag kan ändå inte förstå hur folk kan jubla och glädjas över att någon annan människa har blivit brutalt dödad.
Och inte nog med det, hans död har blivit värsta entertainment och man får se på nätet hur han blivit dödad, och under hela slaktens gång har Barack Obama och Hillary Clinton följt med massakern via kameror..Hur normalt är det? De satt säkert och käkade popcorn på samma gång de såg honom bli dödad.

Och nu jublar folk i alla länder och firar och gläds med varandra av någon anledning. Och jag kan bara inte förstå...Som om världen vore en säkrare plats nu när bin ladin är borta. Själv tror jag att USA har klåpat sig ordentligt, och det här är början på nåt ännu grymmare än det som varit. Jag tror även att fast de hade haft chansen att få honom levande, så hade de ändå plågat och dödat honom, för så grym och hämdlysten är människan.

Jag kan inte förstå att människan är så girig och DUM, att man ska gräla på i århundraden över religioner och allt möjligt skit. Vore det inte lättast om man bara accepterade världen och alla dess folk som de är, och alla fick bara vara. Älska din nästa så som dig själv..Åtminstone så som jag tror, menar Gud med detta alla människor oavsett ras, kön och religion. Och det vore så lätt att leva om alla tänkte så.

Nåja, det här är bara min åsikt. Och jag står för den. Så ursäkta mig, om jag inte är lika glad som du för att en annan människa blivit dödad.

2 kommentarer:

  1. Kloka ord av en klok dam!! Haldä me de te 100%

    SvaraRadera
  2. NIINPÄ!! En ymmärrä kyllä mäkään tätä juttua..juhlimista ja murhaamista ylipäätään! Mulla ottaa kyllä päähän myös USAN touhut..ei ole niilläkään ollut puhtaat jauhot pussissa eikä ole vieläkään! Tästä murhastahan se vasta sota syttyykin ja TAAS saa viattomat kansalaiset kärsiä! Inhoan sotimista! :´(

    SvaraRadera