2011-12-12

JUL !

Jag är så trött på julen. Vem har kommit på att man ska köpa som ett svin presenter åt andra och slänga iväg pengar på saker som inte ens används. Folk är helt i panik i affärerna över att sakerna och maten ska ta slut och på kontot ekar det bara när det är tomt efter julen.
Nästa år bojkottar jag julen helt och hållet. Jag drar iväg nånstans där man får vara ifred, Himalaya eller nåt. Och skänker mina pengar som annars skulle ha gått till julklappar åt någon stackare i Afrika.

Idag hade jag tent som jag inte ens läst på. Ska bli intressant att se vad det kommer för vitsord när man hittar på eget :) Jag bara ORKADE inte engagera mig. Jag är så trött och har mått illa nu i flera dagar. Hoppas inte det kommer nån magsjuka - BLÄ! Men så går det när man är och besöker folk på bäddavdelningen.

1 kommentar:

  1. Jadu, jag kan nog tänka mig att komma med dig ut på en långresa kring jul nästa år! Jag tycker åxå att allt kring julen nuförtiden är så materialistiskt..julen är inte som den var förr! :)/Monica

    SvaraRadera