2012-01-02

Jaha jaha..

Charmen med att bo på landet, det är nog att man aldrig kan veta kommer man sig hem eller kommer man sig till jobbet. Nu igen var vägen hem helt insnöad, och jag fick gissa mig fram..Men jag kom hem, levande med alla liv i behåll, vrålhungrig och trött efter ett tungt träningspass.

...tänkte att jag skulle ta och njuta ordentligt, nu när jag är ensam hemma, och satte mig framför datorn med skinkpasta..20 sekunder senare är hela skärmen och tangentbordet full med sås. Jag börjar mer och mer förstå varför L. vill att jag inte ska äta någon annanstans än vid matbordet.

Nyåret firade jag med att sova. Vi hade varit ute och byggt på vedlidret hela dagen och när jag kom in var jag allt slut och orkade inte med något. Skulle vaka till tolv men somnade halv 12.

Nyårslöften hann jag i alla fall ge. Har lovat än en gång att försöka sluta snusa. Har dock ännu inte slutat, men jag FÖRSÖKER :)
Vad jag också skall minska på är onödiga materialistiska prylar som varken är bra för miljön eller för utvecklingen. Så från och med nu skall jag undvika impulsköp, och när jag verkligen behöver kläder ska jag köpa dyrare, hållbara kläder som håller längre istället för 3 € skräp från H&M. I längden borde det även vara bättre för plånboken - köper man plagg som håller så behöver man inte köpa så ofta. Dessutom har världen blivit alltför materialistisk tycker jag. Det märkte man nu när man handlat för julen, och såg hur folk proppade sina vagnar fulla med skräp som antagligen ändå lämnar i nån vrå och damma.
Jag skulle även vilja äta mera ekologiskt, eftersom det är skonsammare för miljön och du får i dig mera näringsämnen och mindre tillsatsämnen. Men det är så dyrt att köpa ekologiskt. Och jag tror jag är fel person att prata om eko-mat, när jag trycker i mig prilla efter prilla med skadliga ämnen för min kropp.
Jag ska ta hand om mig så att jag hålls frisk, och försöka njuta av varje dag.

Det var allt jag lovat...Onödigt att lova sånt man inte kan hålla.
Nu ska jag bara sitta och mysa vid brasan och ta det luuuugnt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar