2012-01-18

Så...

...var man utan köksbord..*vips*, så snabbt gick det. Har redan spanat in ett snyggt på stemma, hoppas det är lika fint i verkligheten som på bild.

Vad jag verkligen borde skaffa är en ny dator. Jag vill ha en laptop. Då kan jag skriva när jag vill, fast i duschen :) Den här jag har ny börjar dra på det sista. Den är slö och har mycket oljud för sig.

By the way, visste ni att vi är världens mest olycksdrabbade par? Som om det inte räckte med att vi har problem med bilen och genomgår nu stora gräl med firman vi köpte den från, och förutom att vi har problem med brist på värme på övrevåningen, så börjar nu vår nya induktionshäll ge upp. Jag hade aldrig tänkt på att något kan vara fel på den, innan min arbetskompis sa att deras induktionsplatta inte har sådant ljud för sig som vår har. Så nu har både pappa och en annan elektriker tittat på den, och antagligen är det någonting som sitter löst i den. Och den har låtit ända sen vi började använda den, så det betyder att det är fabriksfel. Som tur är har vi garanti på den, men ändå...Hur irriterande är det inte att byta ut den, med risk för att bänkskivan på samma gång tar skada?

Nåja, golvvärmen får vi fixat imorgon..och jag kan väl grilla korv i spisen så länge vi är utan spis. Positive thinking - inget annat hjälper i stunder som dessa. Och med allt vad vi har fått gå igenom, kan jag inte bry mig mindre.

Jag håller på att bli sjuk. Både förkyld och någon form av magsjuka. Har fått sitta på wc typ hela kvällen, halsen värker och jag mår illa. BLÄ! Jag som hoppats att jag kunde klara mig undan denhär förkylningen, men det är ganska svårt att undvika baciller när alla runtom en hostar ut dem. Usch usch usch.

2 kommentarer:

  1. Ja, ni har nog haft mycket ståhej med mycket...men det måste ju vända nån gång, så kanske det gör det nu! Krya på dig! /M

    SvaraRadera
  2. Nemen! Låter som om du sku ha fått min konstiga magsjuka, bara ja int ha smitta de :(

    SvaraRadera