2012-02-03

På begäran!

Idag träffade jag Merja efter jobbet, och jag tror ärligt att vi inte setts sen 2009 då min morfar dog och jag hastigt fick rusa iväg från vår träff till sjukhuset. ALLTFÖR länge sen med andra ord, men roligt var det och vi hade kunnat babbla på hur länge som helst om jag inte hade behövt sticka vidare.
På Merjas begäran har jag nu satt ut lite bilder från vårt hem, bara små skymtar av sånt jag inte skäms för att visa, från såna vrår där det inte syns att jag inte städat sen jul och från såna ställen var jag faktiskt har några möbler :) Sen, när jag får tid och pengar kommer det att ske drastiska förändringar i inredningen här hos oss. Tills dess får ni nöja er med dessa:


Tässä on nyt, Merja, se "naulakko" mistä puhuin :) Vanha ovi ja 4 koukkua, sillä pärjää. :) Sitten kun saan joskus kunnon naulakon tämä ovi tulee sisustamaan mun kasvihuonetta, minkä teen vanhoista ikkunoista. Tämä sama ovi mulla on ollut blogissani aikaisemminkin, ja laitoin tämän koska nyt naulakkoa ei edes näe kun se on niin täynnä takkeja.


Muminmuggarna är fortfarande med mig..Ska nu köpa mig den nyaste muggen "Hurraa". Spana in den på arabias hemsidor, den är sååå fin!


Lite krims krams som fyller upp mina tomma vrår.


Här har jag som plan att göra upp ett släktträd av svartvita foton i svarta och vita ramar. Jag är dock ganska lat just nu och därför står den halvtom med foton som inte ens ska stå där. Dessutom håller dörren på och spricker sönder, så vi får se hur länge den håller.


Här sitter jag och myser vid spisen när det är iskallt ute och stickar sockor och tittar på svenska hollywoodfruar :D


Lite vardagsrum. Här ska jag också ändra lite på ordningen i den mån det går att ändra.


Här har vi den legendariska väggtexten som jag trött och sliten försökte få upp fast jag var allt för kort för att nå upp och började gråta istället:) Sen när jag gråtit färdigt hade min älskling satt upp den åt mig. ( Skyller på byggarnerver och halv- burnout)


Här har vi det onödiga rummet, dvs. aulan där uppe. Jag vet inte alls vad jag ska göra med rummet så jag har tryckt dit en fåtölj jag köpt för 10 € ( tack Jenny!) och snart slarvar jag hem en gammal soffa från jobbet som jag ska klä upp med hopp om att det ska ge mig lite mera nytta av rummet.

Jag har faktiskt inte så mycket att visa, och jag har en allt för dålig kamera och dåliga foto-talanger och ostädat här hemma för att kunna visa upp allt. Välkommen på besök istället! :)

Nu ska jag krypa under täcket och försöka få lite sömn. Gonatt alla.

3 kommentarer:

  1. Tykkään todella teidän kodista, kaunista ja viihtyisää! :) Eritysesti tykästyin noihin vahoihin oviin, ihania! Ja portaikkoon + seinätekstiin, sekä teitenkin sun upeaan muumimuki kokoelmaan! Ihania juttuja.

    -Heini-

    SvaraRadera
  2. Oli kyllä niin ihanaa nähdä pitkästä (liian pitkästä) aikaa!! :D Tytötki oli ihan täpinöissään ku luit niille sitä satua :) Mun on kyllä pakko päästä pian ihan livenä katsomaan noita sun IHANIA ovia..wow mitkä keksinnöt ne MOLEMMAT!! Kiitos kuvista :)) <3

    SvaraRadera
  3. Kiitos teille :) <3 / Nina

    SvaraRadera