2013-05-04

Konstigt.

Ja, visst är det konstigt, att först när man är sjuk hinner man sitta och klotta och blogga och sånt som annars lämnar ogjort. Jag målar alltför sällan nuförtiden, och jag skyller allt på mina studier!! Och om jag nånsin skulle hinna måla eller rita, är det på min artweaver eller något beställningsjobb, inget annat hinner man med.
Har nu suttit en timme och klottrar på datorn, och nu ORKAR jag faktiskt inte vara sjuk längre. Det är huvudvärk, mensvärk, bihålorna packar, halsen ömmar, hela kroppen värker. Det är inte min grej att vara sjuk. Man ska inte klaga över småsaker, jag vet, men detta är inte rätt tidpunkt att vara sjuk. Dessutom borde jag orka dra mig iväg till stan och handla nåt ätbart, i kylskåpet finns bara ett tomt eko och nu när vi är tre i huset går det åt mycket mera mat än tidigare. Så ni får ursäkta mig, fast jag är sjukledig idag kommer jag att åka och handla mat!


dagens saldo

Det skulle vara så kul att ha tid att måla och skriva som förr. Ni vet inte hur det känns, när man har en massa bilder inom sig som bara väntar på att få komma ut på canvas, och man skulle vilja ha tid att måla så noggrannt att den som betraktar bilden till och med kan känna dofterna som finns i det man målat, t.ex. doften som uppstår i en skog efter en regnig sommardag. Jag vet inte om andra tänker som jag, men jag minns till och med bilder från min barndom som jag skulle vilja kunna få målat. Hur vattnet ser ut under ytan (nej, det är inte blått - det är vackert), måla ner olika känslor man känner...äh, onödigt jag svamlar om sånt som ingen e intresserad av. Hejdå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar