2013-10-16

Time out

Tänk om man kunde tryck på paus. Världen runtom en skulle fortsätta snurra, men själv skulle man hamna i freeze-läge. Bara sitta där, blickstilla, och se på när alla i din omgivning runtom dig ilar som idioter för att hinna leva. Just nu är jag en av dom idioterna, springer med flåsen i halsen från ett ställe till ett annat för att hinna med. Och ändå hinner jag inte.
Vet inte vad det är med mig denhär veckan. Känner mig nere på något vis men ändå inte. Har ingen ork men orkar heller inte bara vara. Vet inte om jag är ledsen eller glad.
Man borde ibland få bara sitta och titta runt sig. Vara helt tom i skallen.

Hmm.. Har fyra semesterdagar att ta ut innan sista december. Har på känn att jag tar ut dem ganska snart. Jag behöver trycka på paus-knappen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar