2013-11-12

Carpe Diem.

Dethär med att fånga dagen funkar inte just nu här hos oss. Tiden bara rusar iväg, knappt så man själv hinner med.
Största orsaken till att jag inte varit så aktiv här på en tid är TENTEN med stort T som vi hade igår. Usch! Mera att läsa än till studenten, kändes det som. Men nu är den ÖVER, och idag har jag bara fångat dagen.

Började morgonen med träff med klasskompisarna J & M, så att vi kan spinna vidare på examensarbetet. Sedan drog jag iväg till gymet, där jag tränade benen (hatkärlek!)
Sen har jag bara flamsat omkring.

Var och hälsade på dessa skönheter, Buddha och Jesus

Ser ni skillnad. Vem är vem?

Slappat mellan varven

Lyssnat på nostalgiska låtar från barndomen på pappas LP
LP:n ja. Den köpte vi åt far på farsdag. Hittills är det mest vi barnen som lyssnat på den, men så var det väl också när vi var små :)
Strosade omkring på loppis med storasyster på kvällskvisten, hittade en retrot-shirt för 1 €. Lyssnat på julmusik. Bakat en paj.

Tränar gör jag också regelbundet igen. Men jag tar det inte så hårt. Ibland sväller bena upp, och då vilar jag några dagar. Sen kör jag på igen. Äter vad jag vill, när jag vill och mår bra. Har nu också börjat med boxning igen, det är kul. Man behöver sånt för att tömma skallen mellan alla tenter och annat som trycker på. Men om jag känner för att vara lat och stanna hemma gör jag det. Jag har nog av allt som stressar mig just nu...därför lever jag dagen som den kommer, som jag vill ha den...när det är möjligt.

Nu ska jag ta en bit blåbärspaj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar