2011-05-07

Utmaningen..

Om du skulle få träffa 10 personer, vem som helst, döda eller levande. Vem skulle de vara? Tog mig timtal att få utklurad min lista men here it comes.

1. Min morfar. Jag saknar honom.

2. Adolf Hitler. Jag skulle sparka vett i honom och skulle inte det funka skulle jag sparka bort det lilla vett han hade kvar.

3. Ami James från Miami Ink. Han skulle få tatuera precis vad han vill på min kropp :)

4. Tove Jansson. En av de smartaste människor jag inte fått känna personligen. Hennes böcker om mumintrollen är helt otroliga. Böcker som både barn och vuxna gillar, med dolda filosofier och psykologiska aspekter som gör att man kan tolka böckerna ur flera synvinklar bara man orkar fördjupa sig ordentligt. Hur smart är väl inte det? Plus att Tove var otroligt konstnärlig, jag älskar hennes bilder och skulle lära mig mycket av henne.

5. Mahatma Gandhi. Jag tror vi skulle kunna ha det riktigt trevligt tillsammans över en kopp te. :)

6. Michael Jackson. Min stora idol ( r.i.p ). Hade varit roligt att veta hur han egentligen var, när han fick vara ifred från alla kameror och tokiga fans.

7. Johnny Depp, för att han är ju bara såååååå snygg.

8. Homer Simpson. Jag vet att det inte är teoretisk möjligt men hur kul vore väl inte det? Jag kan riktigt se oss rapa i kapp på soffan.

9. Tom Hanks. En av de bästa skådespelare jag vet.

10. Oprah Winfrey. En människa med ett väldigt stort hjärta. Okej, hon har råd att ha ett stort hjärta, men jag tror att allt hon gör så gör hon av kärlek och empati.

Ifall listan fått göras längra hade jag velat lägga dit Elvis, Sylvester Stallone, Kevin James osv osv...men 10 ska det va!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar